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Manas and Buddhi

  The form of the ordinary mind, the parrot mind, or Manas mind, the monkey mind that jumps from one tree to another and operates with the literal meanings of existence as given to it by the senses, is a very powerful veil that leaves us trapped in scenarios of automatic and repetitive vitality. For this mental form, the separation between subject and object is unquestionable: objects are materially real. The Manas mind expresses a dualistic metaphysics that believes in matter. The materialist believes in matter as something final and definitive that requires no further explanation. Such a belief is not experienced as such, as something that comes from a thinking, feeling and desiring subject, but as something independent of the subject: matter, with the form given to it by the human mind, is the final reference of the Real. From this point of view, knowing is knowing matter, and matter is uncritically considered to be what makes our everyday life. To have your feet on...

Manas y Buddhi

  La forma de la mente ordinaria, la mente cotorra, o mente M anas , la mente del mono que salta de un árbol a otro y opera con los significados literales de la existencia tal y como le vienen dados por los sentidos, es un velo muy poderoso que nos deja atrapados en escenarios de vitalidad automática y repetitiva. Para esta forma mental, la separación entre sujeto y objeto es incuestionable: los objetos son materialmente reales. La mente M anas expresa una metafísica dualista que cree en la materia. El materialista cree en la materia como algo final y definitivo que no requiere más explicación. Tal creencia no es experimentada como creencia, como algo que parte de un sujeto pensante, sintiente y deseante, sino como algo independiente del sujeto: la materia, con la forma que le da la mente humana es la referencia final de lo Real. Desde este punto de vista, conocer es conocer la materia, y de manera acrítica se considera que la materia es lo que hace la vida cotidiana....

Limen et Continuum

  Existence is Encounter. Meeting at the limen. In the limen, the masks disappear, that is, the basic intuitions of identities, such as the identity that I feel and think in relation to the tree that I see in front of me. The identity of the tree is a projection of mine: the unity of my process of perceiving the tree generates a mask in me, the ghost of a limited unity separated from everything else. The simplest form of intuitive understanding of masks and limen is given to us by numbers. Numbers intuitively express the liminal tension that is Existence. A little etymological note. Rythmos in Greek means flow. Arythmos (number) is what does not flow, what remains solidified. Numbers express the liminoid, and flow, rhythm, expresses the liminal. A rhythm becomes liminoid when we can trace patterns in it, that is, when we can construct masks of identities. Mathematics has spoken of flow using the Latin word “continuum”, the continuous. All modern science, since Leibni...

Limen et Continuum

  La Existencia es Encuentro. Encuentro en el limen. En el limen, desaparecen las máscaras, es decir, las intuiciones básicas de identidades, como la identidad que siento y pienso en relación al árbol que veo frente a mi. La identidad del árbol es proyección de la mía: la unidad de mi proceso de percepción del árbol genera una máscara en mí, el fantasma de una unidad limitada separada de todo lo demás. La forma más simple de comprensión intuitiva de las máscaras y el limen nos la dan los números. Los números expresan de manera intuitiva la tensión liminal que es la Existencia. Una pequeña nota etimológica. Rythmos en griego queire decir flujo. Arythmos (número), es lo que no fluye, lo que se queda solidificado. Los números expresan lo liminoide, por su parte, el flujo, el ritmo, expresa lo liminal. Un ritmo se vuelve liminoide cuando podemos trazar patrones en él, es decir, cuando podemos construir máscaras de identidades. La matemática ha hablado del flujo utilizand...

Samadhi

  What you had to hear you have already heard many times: you yourself are what you lack, you are That. You come to this Blog and other similar places seeking understanding, in the same way you seek sustenance or shelter. You are searching, because existence is Encounter and you have to say your verse. If you could see yourself with my eyes you would see that you are looking for the glasses you are wearing. Awakening is extraordinarily simple, in the long run it is inevitable: the Tripartite Soul falls in love with Beauty and surrenders. Your need for Ananda makes you seek infinite ecstasy. That ecstasy has already occurred, and continues to occur, it will not stop occurring, it is called the Universe. The Great Samadhi is not the dissolution of that form of the Volitive Soul which we call the body. Maha Samadhi is the continuity of Life and Death in a single ecstasy, exactly what is happening to you at this moment, this feeling of yours that you insist on veiling in y...

Samadhi

  Lo que tenías que escuchar ya lo has escuchado cientos de veces: tú mismo eres lo que te falta, tú eres Eso. Vienes a este Blog y a otros lugares parecidos buscando entendimiento, de la misma manera que buscas sustento o cobijo. Eres búsqueda, pues la existencia es Encuentro y a ti te corresponde decir tu verso. Si pudieras verte con mis ojos verías que buscas las gafas que llevas puestas. Despertar es extraordinariamente sencillo, a la larga es inevitable: el Alma Tripartita se enamora de la Belleza y se entrega. Tu necesidad de Ananda te hace buscar un éxtasis infinito. Ese éxtasis ya ha ocurrido, y sigue ocurriendo, no parará de ocurrir, se llama Universo. El Gran Samadhi no es la disolución de esa forma del Alma Volitiva que llamamos cuerpo. Maha Samadhi es la continuidad de la Vida y la Muerte en un único éxtasis, exactamente lo que te está pasando en este instante, este sentir tuyo que que te empeñas en velar en tu juego de máscaras. Deja caer la máscara, simpl...

Implicate Order

  In "Path of Beauty" you will read the expression "implicate order". The roots of this concept go down to the very origin of the myths of Universal Law, from which the main religions that persist today and philosophy would emerge. The experiment of Einstein, Podolsky and Rosen served for a later formulation of the concept by David Bohm, who traced its lineage from the thought forms of the great spiritual traditions. Here I attach some videos that can serve as an entry portal to the "implicate order", and thus be able to better understand the use I make of this concept in "Path of Beauty".